Pourquoi vous ne le faite pas en 3d.
C'est super simple et plus attrayant:
http://zelda-universe.goldzoneweb.info/Cr%E9er%20un%20jeu%20Zelda.phpDésolé je n'ai écrits que les tutos pour blender (pour l'instant

)
Mais je parle plutôt de 3d game studio ! :yeah:
On peut recréer tout seul un jeu digne d'un Ocarina of Time avec une qualité graphique et audio supèrieur sans aucunes connaissances en programmation:
http://monsite.wanadoo.fr/zelda-legend/Euh vos mieux savoir quelques trucs en C++ sinon se sera un Super Mario Bros comme Legacy of Link :ash: (c'est un jeu orienté plate-forme).
Bon après c'est comme vous voulez mais vsi vous faitent un jeu à plusieurs vos mieux qu'il soit en 3d !
Spécificités de 3d game studio:
3D engine
Six degrees of freedom, multiple cameras and render views
Supports DirectX 9, DirectPlay, DirectShow, DirectSound
Binary Space Partitioning (BSP) culling
Potential Visibility Set (PVS) culling
Seamless indoor and outdoor support, chunked multitexture terrain system
Static and dynamic point, spot, and directional light sources
Static and dynamic shadows
Fog areas, Camera portals, reflections and mirrors
Geometric LOD, detail textures, texture compression
Softskin models with multiple shaders, bones and vertex animation, animation blending
Animated sprites and decals
Material properties for static and dynamic objects
PARTICLE & EFFECT Engine
Programmable particle generators for multiple particle types
Beam generators for laser beams and tracer paths
Vertex and pixel shaders, Shader model 3.0
HLSL/Cg and asm shader languages, FX file import
Bump and environment mapping, light mapping, Multitexturing (up to 8 textures)
Layered sky system with sky boxes, sky domes, clouds and backdrop bitmaps
Weather generators for rain, snow and tornadoes
Programmable effects like lens flares, bullet holes, distortion, fisheye, cartoon etc.
Physics & Collision Engine
Polygon level collision detection
Physics objects with gravity, damping, elasticity, friction
Hinge, ball, wheel, and slider joints
Water physics with dynamic wave generation
Arbitrary axis rotations for space and flight simulators
Path tracking for camera, actors or vehicles
Mouse picking and manipulating of 3D objects
Slow motion / quick motion effect
2D Engine
Multi-layer system
Animated 3D and 2D sprites
Movie player for fullscreen and sprite-projected movies
GUI panels with various button, slider, display and window types
Truetype and bitmap fonts
Screenshot generator
Sound Engine
Static and dynamic 3D sound sources with Doppler effect
Multichannel streaming sound player
WAV, OGG, MID, MP3, WMA, CD support
Network & Game Engine
Save / Load system for resuming games at arbitrary positions
Multi-player client/server mode for LAN and Internet (TCP/IP, UDP)
Multizone/multiserver support for massive online multiplayer games
Expandable through DLL plugins
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Comme vous pouvez le constater vous pouvez aussi faire de jeux online !
Voici une page pour télécharger des démos:
http://www.conitec.net/english/gstudio/download.phpJe sais aussi qu'il y a Link d'Ocarina of Time et les garde d'Hyrules à téléchager ! Reste à retrouver le site.
Celà fait gagner énormément de temps !
Il est facile d'importer des modèles 3d à partir de 3ds max, maya, cinéma 4d, valve hammer, milk shape 3d et blender.
Je trouve que si un jeu 3d c'est réalisable seul alors pour un jeu 2d y a pas besoin d'être 50 ! :ash: